Hoppa till innehåll

Köpvillkor

Allmänt

Vi levererar för närvarande bara till Sverige. För beställningar utanför Sverige, kontakta info@87degrees.se.

Beställning

Beställningar görs på vår hemsida. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att mejla info@87degrees.se. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och personnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket. Maximalt ordervärde för en beställning är för närvarade 3000kr.

Betalningsätt

Vi använder oss av Nets säkra betallösning för e-handel. Du kan för närvarande betala med betal- och kreditkort. Vid direktleverans sker betalning via Swish (efter överenskommelse med oss).

Priser och avgifter

Alla priser är i svenska kronor och inkluderar moms med 25%.

Frakt och leverans

Vi skickar alla paket/varubrev med det fraktalternativ som väljs vid beställning och du hämtar ut paketet hos närmaste ombud alternativt levererar vi direkt till din brevlåda. Fraktavgiften beräknas i kassan och syns i varukorgen vid utcheckning. Vid alternativet direktleverans så levereras varorna enligt överenskommelse. Varorna skickas normalt sett från oss inom 1-3 arbetsdagar. För närvarande är endast varubrev möjligt.

Personuppgifter

I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du vår integritetspolicy gällande hantering av personuppgifter. Du hittar vår personuppgifts- och integritetsplicy här: Personuppgifts- / Integritetspolicy Därmed godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt GDPR (dataskyddsförordningen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Kontakta gärna  info@87degrees.se om du har några frågor så hjälper vi dig. Inga personuppgifter registrerade av 87 Degrees AB kommer att säljas vidare till tredje part utan används endast för utskick av information om produkter och nyheter av 87 Degrees AB samt.

Reklamationer

Vid levererans av fel vara, fel antal eller om varan är defekt är vi angelägna om att Du meddelar oss så snart som möjligt så att vi får rätta till felet. Enklast sker detta genom att Du kontaktar oss på info@87degrees.se. Självklart åtar sig 87 Degrees AB att åtgärda felet kostnadsfritt.

Ångerrätt & Returer

Som kund har du alltid ångerrätt 14 dagar enligt Distans- och hemförsäljningslagen från det att du mottagit varan. Du får packa upp och titta på varan, men den ska vara i oanvänt och oskadat skick vid retur. Om varan inte är i oanvänt skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning eller underkänna returen. Kontakta oss på info@87degrees.se för att registrera din retur. Vi behöver namn, ordernummer samt artikelnummer för varor som returneras. Returen ska packas i lämpligt emballage och välj om möjligt att fraktsätt med spårbar försändelse, t.ex. PostNord Skicka Direkt.

Returer skickas till:
87 Degress AB
Tangostigen 8
152 70 Södertälje

Återbetalning

Återbetalning sker till det betalningssätt som används vid beställning.

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket. Därför tar vi ut en avgift motsvarande returfrakten om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet upp till 14 dagar (beroende på valt leveransalternativ) innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, bör du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.